Зарубіжна література 5 клас (дистанційне навчання)
5 травня
5 травня |
Персонажі повісті Туве Янсон "Капелюх чарівника", втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
1. Перегляньте ВІДЕОУРОК (ПОВТОРЕННЯ З ПОПЕРЕДНЬОГО УРОКУ, що допоможе вам у виконанні наступного завдання)
2. «Характеристика літературного героя»: (письмово).Виберіть одного героя твору, який найбільше сподобався і складіть його характеристику.
1. Відомості про героя.
2.. Портрет героя.
3. Вчинки героя.
4. Риси характеру.
5. Ставлення інших героїв.
6. Ставлення автора.
7. Моє ставлення до героя
УСПІХІВ! РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАНИХ РОБІТ ЧЕКАЮ НА ВАЙБЕР!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Відомості про героя.
2.. Портрет героя.
3. Вчинки героя.
4. Риси характеру.
5. Ставлення інших героїв.
6. Ставлення автора.
7. Моє ставлення до героя
УСПІХІВ! РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАНИХ РОБІТ ЧЕКАЮ НА ВАЙБЕР!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
28 квітня
Персонажі повісті Туве Янсон "Капелюх чарівника", втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей
Світ моїх Мумі-тролів – це світ, за яким у
глибині душі тужить кожен із нас…
Туве Янсон
Світ моїх Мумі-тролів – це світ, за яким у
глибині душі тужить кожен із нас…
Туве Янсон
1. Запишіть число, тему і епіграф уроку.
2. Пригадаємо вивчене про казкарку (заповнити письмово пропуски)
)Письменниця народилась__________ року в місті ______________. ЇЇ батько був ________________, а мати - ______________. Найбільше в родині цінували __________ й _________. Туве вивчала художнє мистецтво у ______, _____, _____, _______. Основною роботою майбутньої письменниці було _______. Першу персональну виставку було відкрито у __________ в 19___ р. Туве Янсон написала ___ книг про ______-тролів.
3. Словникова робота
Персонаж – загальна назва будь – якої діючої особи літературного твору. Діляться на головні , другорядні, епізодичні.
Герой – персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету
4. Бесіда (усно)1.Чи можна персонажів казки поділити на позитивних і негативних?
2.Хто є позитивними героями, а хто негативними?
3.Які риси характеру притаманні позитивним героям?
4.Хто є головним героєм казки?
5.Які риси характеру відрізняють його від інших персонажів?
6. Перекажіть зміст епізодів твору, які вам найбільше запам'яталися, сподобалися? Чому?
7. Чого навчилися Ви у цих дивовижних істоток?
8. Поясніть, як ви розумієте слова письменниці, що є епіграфом уроку?
5. Перегляньте ВІДЕОУРОК (ВСЕ ВИКОНУЄТЕ УСНО)
------------------------------------------------------------------------
)Письменниця народилась__________ року в місті ______________. ЇЇ батько був ________________, а мати - ______________. Найбільше в родині цінували __________ й _________. Туве вивчала художнє мистецтво у ______, _____, _____, _______. Основною роботою майбутньої письменниці було _______. Першу персональну виставку було відкрито у __________ в 19___ р. Туве Янсон написала ___ книг про ______-тролів. 3. Словникова робота Персонаж – загальна назва будь – якої діючої особи літературного твору. Діляться на головні , другорядні, епізодичні. Герой – персонаж із яскравими індивідуальними рисами, рушій сюжету4. Бесіда (усно) 1.Чи можна персонажів казки поділити на позитивних і негативних? 2.Хто є позитивними героями, а хто негативними? 3.Які риси характеру притаманні позитивним героям? 4.Хто є головним героєм казки? 5.Які риси характеру відрізняють його від інших персонажів? 6. Перекажіть зміст епізодів твору, які вам найбільше запам'яталися, сподобалися? Чому? 7. Чого навчилися Ви у цих дивовижних істоток? 8. Поясніть, як ви розумієте слова письменниці, що є епіграфом уроку? 5. Перегляньте ВІДЕОУРОК (ВСЕ ВИКОНУЄТЕ УСНО) ------------------------------------------------------------------------ |
-----------------------------------------------------------------------------------
26 квітня
Туве Янсон "Капелюх чарівника". Чарівність художнього світу твору
1. Запишіть число і тему уроку.
2. Опрацюйте ПІДРУЧНИК СТ.226-229, випишіть "літературний герой"
3. Перегляньте ВІДЕОУРОК. І випишіть з нього тему , ідею та жанр твору.
4. Перегляньте М/Ф КАПЕЛЮХ ЧАРІВНИКА ( ЗА БАЖАННЯМ)
----------------------------------------------------------------------------
21 квітня
Туве Янсон (1914-2001). "Капелюх чарівника"
1. Пройдіть ТЕСТ "Чарлі і Шоколадна фабрика"
2. Запишіть число і тему уроку
3.Ознайомтеся з життєвим і творчим шляхом письменниці Туве Янсон, переглянувши Відео1 , або Відео 2
4.Випишіть про життя і творчість за планом:
5.Переглянте відео Мандрівка в долину мумі-тролів,
6.Прочитайте "Капелюх чарівника", або подивіться "Капелюх чарівника" 1 частина (можна подивитися і інші)
-------------------------------------------------------------------
19 КВІТНЯ
Образ містера Вонки. Зображення у повісті реального і фантастичного (Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика")
1. Запишіть тему уроку
Зовнішність | Одяг: фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту, штани темно-зелені, рукавички перламутрово-сірі,золота тростина із золотою бамбулькою. Акуратна чорна цапина борідка, очі - невимовно ясні, іскряться, мерехтять; обличчя освітлював радісний усміх; рухи швидкі, як у білки; голос,мов флейта. |
Визначення автора | Дивовижний, здавався розумним, кмітливим, проникливим і енергійним. Власник шоколадної фабрики, багатий, розумний, кмітливий, енергійний, щедрий, добрий. |
Визначення інших героїв | Потвора,навіжений,псих,очманілий,ненормальний, придуркуватий,безголовий, скажений,шизонутий,пришиблений, дебільний. Ні, він не такий! |
Ваша характеристика | (заповніть самостійно, напишіть яким ви побачили Вілі Вонку) |
- Знайомство з Вілі
- Перша цукерка
- Вілі у батька
14 квітня
Доброта і щирість головного героя.Характеристика Чарлі Бакета (Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика")
1. Запишіть число і тему уроку
2.Перегляньте Відеоурок , виконуючи все, що просять.
3. Виконайте домашнє завдання письмово Відео
Персонаж
Характеристика
Август Глуп
Персонаж
Характеристика
12 квітня
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та інших дітей на казковій шоколадній фабриці містера Вонки (Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика")
1. Запишіть тему уроку
2.Перегляньте Відеоурок (перші 15 хвилин, до характеристики Віллі Вонка)
3. Виконайте письмово з відео:
Найважливішу в світі річ:
Не треба дітям дозволяти
До телевізора сідати!
Цю штуку хай би взагалі
Не знали дітлахи малі.
По всіх світах, з самого рана
Вони сидять біля екрана
І не відходять до півночі,
Аж їм на лоба лізуть очі.
Знайшли таких очей з десяток.
Сидять незмигно і статично,
Неначе в трансі гіпнотичнім,
Сидять, неначе наркомани,
І всотують теледурмани.
Такі чемненькі, неспесиві:
Не б’ються і не бешкетують,
Вас не чіпають, не дратують.
Так все снодійно і похвально…
І це, по-вашому, нормально?
Що робить телик з дітлахами?
У голові стає в них пусто!
Гниє уява, мов капуста!
Усі зникають почуття
Й таке тупе стає дитя,
Що не сприймає чарівні
Казки, фантазії й пісні!
А мозок як швейцарський сир,
У мозку тім мільйони дір…
Порожні очі, згаслий зір!
Екран розбити хоч сьогодні,
Та як ми будем розважати
Своїх дітей? Чим забавляти?
А що робили діти в час,
Коли потвор цих не було?
Що втіху й радість їм несло?
Забули вже? Вам нагадати?
Во-ни… ЧИ-ТА-ЛИ… КНИ-ЖЕЧ-КИ!
Байки ЧИТАЛИ, казочки,
Історії ЧИТАЛИ різні,
ЧИТАЛИ зранку і допізна!
В дитячій скрізь книжки стояли,
І на підлозі теж лежали!
І на столі, і біля ліжка
Дітей чекала гарна книжка!
Дракони в них, кити незвичні,
Пірати, острови скарбів,
Принцеси з чарівних країв,
Розбійники і кораблі,
Слони, цигани, королі.
І людожери на вогні
Готують щось у казані.
Як пахне! Що це – з кмином юшка?
Та ні, цехлопчик-нечемнушка!
Аж перехоплювало дух
Від тих книжок… Ось Вінні-Пух,
Он Білосніжка йде до лісу…
Ось Ґулівер веде Алісу
У Дивосвіт, і прямо тут
До них підходить ліліпут.
Ген Королева виглядає
Чи знайде Ґерда свого Кая…
Таке, готуючись до сну,
Читали діти в давнину!
Той ящик викиньте із хати! Вночі!
Дитя щоб і не знало,
Зробіть полицю, і рядком
Заставте ви її книжками!
Хай діти тупають ногами,
Хай вередують певний час,
За ноги хай кусають вас – не бійтеся,
За тиждень-два прочиститься їм голова,
І диво станеться – овва!
Не знаючи, що їм робити,
Потягнуться до книжки діти.
Ще тиждень-два – і відірвати
Від книг не зможе й рідна мати!
Читання знову стане в моді
І буде їм збагнути годі,
Чим вабило оте залізо,
Що називалось телевізор!
І будуть дуже вдячні діти,
Що ви таке змогли зробити.»
4. Додатково: перегляньте відео:(за бажанням)
А) 1 білет , Август Глуп
Б) 2 білет (перші 2 хвилини) , Верука, Пісня про Веруку
В)3 білет , Віолетта Борегард
Г) 4 білет (1 хвилина) , Пісня про Майка
6.Що найбільше запам'яталось,
Напишіть твір
Домашнє завдання: підготуйтеся до контрольного тестування
22 березня
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі М. Цвєтаєвой "Книжки в обкладинках червоних "
1.Запишіть число і тему уроку
2. Перегляньте ВІДЕОУРОК :
- усно дайте відповіді на запитання з відео
- домашню робота виконайте письмово
17 березня
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892 - 1941). "Книжки в обкладинках червоних ". Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші.Знайомі образи з прочитаних книг
1.Записати число і тему уроку
2. Опрацювати підручник ст.220-222 ( підручник )
3 .Переглянути відео
Життєвий і творчий шлях М.Цвєтаєвої
М.Цвєтаєва "книжки в червоних палітурках".
Скласти "портрет" письменниці (письмово) (де, коли, в якій сім ї народилася, освіта, робота, подорожі, твори, що зацікавило)
4.Виразно читати вірш "Книжки в обкладинках червоних" ст.223-22
5. Запитання і завдання до прочитаного твору (усно)
15 березня
Позакласне читання. Л.Керролл "Аліса в Задзеркаллі"
1.Запишіть число і тему уроку
2. На повторення "Аліса в Країні Див" пройдіть ТЕСТ
3. Перегляньте ВІДЕО (З 27 хвилини)
4. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:Випишіть усіх персонажів, яких ви зустрінете під час перегляду відео
3 березня
ТЕМА. ПЕРСОНАЖІ, ЯКІ ОТОЧУЮТЬ ГЕРОЇНЮ (за казкою Л.Керролла
Аліса в Країні Див"
1.Запишіть число і тему уроку
2. Перегляньте ВІДЕОУРОК,
3. Випишіть з нього епіграф і табличку "Персонажі казки"
РОБОТУ ПРИСИЛАТИ НА ВАЙБЕР (0954452732), АБО НА ПОШТУ yana.leonenko.82@gmail.com
20 січня
ТЕМА. Том Сойєр і Гекльберрі Фінн
1.Запишіть число і тему уроку
2. Перегляньте Відеоурок, випишіть з відео “Портрет- “
3. Літературна гра “Закінчи речення” (УСНО)
Портрет -
Повість-
Сюжет -
Складові сюжету -
Експоциція -
Зав’язка -
Розвиток дії -
Кульмінація -
Розв’язка -
Ми почали вивчати тему… з творчості американського письменника…
Головні герої твору -
4. Познайомтеся:
5. Письмово охарактеризуйте Тома і Гека (обох) за планом
Який? ( три слова прикметника)
Що робить? (два слова дієслова)
Речення із чоритьох слів, яке характеризує героя
Синонім до образу героя (1 слово іменник)
6. Домашня робота:
Напишіть одним реченням: “Я б хотів(хотіла) бути схожим (схожою) на Тома тому, що…..” АБО “Я б не хотів(хотіла) бути схожим (схожою) на Тома тому, що…..”
ВИКОНАНІ РОБОТИ ПРИСИЛАЄМО!!!!!
18 січня
Світ дорослих і світ дітей у повісті Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”
Запишіть число і тему уроку
Познайомтеся:
Дітям іноді здається, що їхнє життя важке, сповнене всіляких прикростей, наприклад, необхідно сидіти на уроках, виконувати завдання, поводитися чинно, працювати та ін. А коли діти стають дорослими, то розуміють складність дорослого життя. Як же герої повісті Марка Твена чинять, перебуваючи у скрутному становищі, і чого можуть навчити навіть дорослих, про це ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
3. Пригадайте:
Що таке “повість”? (якщо не пам’ятаєте, ще раз зверніться до підручника ст.155, можете виписати)
Що таке “сюжет”? (перебіг подій та послідовність їх розвитку)
А які елементи сюжету ви знаєте?
(експозиція - знайомство з місцем, де відбуваються події, героями, зав’язка - етап , коли зав’язується конфліктний вузол події,
розвиток дій,
кульмінація - момент найбільшого напруження дії,
розв’язка - завершення дії
Перегляньте ВІДЕОУРОК і випишіть з відео “Цінності дитячого та дорослого світу”
Домашнє завдання:
дочитати твір”пригоди Тома Сойєра” (якщо ще не встигли)
заповнити в зошиті схему із відеоуроку “Герої повісті”(письмово)
УСПІХІВ!
9 грудня
Йоганн Вольфганг Гете (1749 - 1832). “Нічна пісня подорожнього”. Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі
Запишіть число і тему уроку
Познайомтеся з життєвим і творчим шляхом письменника підручник ст. 122-125, випишіть “тема”, “ідея”
Перегляньте ВІДЕОУРОК
Домашнє завдання:
повторити ст.122-125
письмово визначити тему та ідею вірша
вивчити напам ять “Нічна пісня мандрівника”(ст.125)
7 грудня
Джон Кітс (1795 - 1821). “Про коника та цвіркуна”. Поетизація образу природи у вірші, його ідея
Пройдіть тест "Літературні казки" ( пройти 7 грудня до 21.00)
Запишіть число і тему уроку
Виразно прочитайте поезію ст. 121
Опрацюйте ст. 116-121,
познайомтеся з життєвим і творчим шляхом Дж. Кідса
випишіть “пейзаж”, “метафора”, епітет” і вивчіть
5.Перегляньте відео "Коник та цвіркун" та Урок . Випишіть:
тема,
ідея,
головна думка,
епітети
метафора
6. Домашня робота :
виразно читати вірш
написати “Які емоції в мене викликає цей вірш?” (1-3 речення)
2.1. Бесіда
2. Дайте визначення, що ж таке казка? (відповіді учнів)(Казка – це один із основних жанрів народної творчості, епічний, розповідний, сюжетний
художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події).– Чому, на вашу думку, дитина звикла беззастережно
довіряти казці?Дитина довіряє казці, тому що вона довіряє своїй матусі,
бабусі, своїм предкам.– Чому казка вчить нас?2.
Тестування1. Казка – це твір за
обсягом:а)
великий б) невеликий
+ в) більше 10 сторінок г)
менше 100 сторінок2. Події, про які йдеться в казціа) реалістичні
б)
давні в)
фантастичні + г) цікаві3. У казках бувають повториа) не буває зовсім
б) тринадцятикратні в)
чотирикратні г) трикратні +4. У казках героєві допомагаютьа) герой все робить сам
б) рідні та близькі в) чарівні предмети + г)
конспекти5. В основі сюжету лежить боротьба міжа) добром і злом +
б) чарівником і чудовиськом в) сильним і
слабшим г) українцями та ордами.
1. Поради та рекомендації вчителя.
1. Продумайте цікаві елементи до кожної частини.
2. Підберіть мовні засоби, які б підкреслювали казковий жанр.
3. Не забувайте, що казка має зачин, основну частину і кінцівку. Укладаючи казку, обов’язково використовуйте такі елементи: казковий зачин (Було це ще за царя Гороха… Були собі… Давним-давно… Якось… Ще в сиву давнину… Колись давно… Жив собі на світі…), казкову середину (Іде собі, іде і бачить… І питає… Знову просить… та давай бігти… Очам не може повірити… Коби ж то стільки біди… Ой лишенько!.. Швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться…) та казкову кінцівку (І я там був, мед-пиво пив… Тут і казці кінець, а хто слухав — молодець. Казці кінець, а вам бубликів вінець. І стали вони жити-поживати і добра наживати. Поблагословила мати під вінець, тут і казці кінець.).
4. Казка обов’язково має містити повчальний зміст.
5. Можна скористатися таким планом:
1. Жив‑був … (хто?). 2. Яким він був ззовні? 3. З ким він товаришував? 4. Якими рисами характеру він вирізнявся? 5. Він пішов … (гуляти, мандрувати, дивитися — куди?). 6. Він зустрів злого … (кого?). 7. Яке зло негативний персонаж вчинив? 8. У героя був друг. Хто? 9. Яким він був? 10. Як він допоміг головному героєві? 11. Що сталося зі злим персонажем? 12. Де стали жити головні персонажі? 13. Що вони робили?
. 2. Добре продумайте героїв, події, складіть спочатку казку на чернетці, а потім перепишіть у зошит , присилати не потрібно, я зберу зошити і перевірю
30 листопада
Літерату́рна
ка́зка — це
авторський художній твір, прозовий або віршовий, заснований або на фольклорних джерелах, або цілком оригінальний;
твір переважно фантастичний, чародійний, у якому змальовуються неймовірні
пригоди вигаданих або традиційних казкових героїв. Літературна казка
здебільшого орієнтована на дітей. У ній неймовірне чудо відіграє роль
сюжетотвірного фактора, служить вихідною основою характеристики персонажів.
Тобто зазвичай, в казках головними
героями є фантастичні персонажі.
- Давайте пригадаємо головних персонажів казки «Хлопчик- Зірка», і письмово закінчіть табличку
ГЕРОЙ |
СТИСЛА
ХАРАКТЕРИСТИКА |
|
Бідні, але благородні. Мають добре, щире серце. |
|
Дуже красивий, але має кам’яне серце.
Любить себе й зневажає інших. |
|
Бідна жебрачка, дуже любить сина. Обійшла весь світ,
шукаючи його. |
|
Постраждали від жорстокості Хлопчика – Зірки.
Справедливі. |
|
Страшний і лихий з лиця. Жорстокий. |
|
Справедливе, вдячне. |
Що вас найбільше вразило
у вчинках Хлопчика-Зірки?
Хто з героїв подобається
вам? Чому?
На вашу думку що
важливіше зовнішня чи внутрішня краса? Чому?
1.Опрацювати підручник ст.220-222 ( підручник )
2.Переглянути відео
Життєвий і творчий шлях М.Цвєтаєвої
М.Цвєтаєва "книжки в червоних палітурках".
Скласти "портрет" письменниці (де, коли, в якій сім ї народилася освіта, робота, подорожі, твори що зацікавило)
3.Виразно читати вірш
КНИЖКИ В ОБКЛАДИНКАХ ЧЕРВОНИХ
(Переклад Валерії Богуславської)
Урок 3
УРОК 5 ( 7 квітня)
Контрольна робота за творчістю Л.Керролла і М.Цвєтаєвої
Для того, щоб виконати контрольну зайдіть на САЙТ і увівши код доступу 413130, виконайте завдання (до 10 квітня)
УРОК 6 (10 квітня)
Роальд Дал (1916-1990). "Чарлі і шоколадна фабрика"
1. Перегляньте ВІДЕОУРОК(обов'язково).
2. Складіть 3 питання по біографії письменника (життєвий і творчий шлях) і запишіть їх у зошит
3. Випишіть:
- імена головних героїв твору
- які цехи відвідали діти
- гра "Правда- неправда"
4. Домашнє завдання:
- намалюйте персонаж твору, який вам найбільше сподобався
(вайбер 0954452732, або пошта yana.leonenko.82@gmail.com
15 та 19 травня
Позакласне читання. П.Маар "Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу"
1. Запишіть тему уроку.
2. Пройдіть тест на закріплення "Т.Янсон "Капелюх чарівника"зайшовши на САЙТ, код доступу 426472.
3. Прочитайте твір "Машина для здійснення бажань..." (текст твору)
4. Опрацюйте ПІДРУЧНИК СТ.246-248 і складіть 3 питання до життєвого і творчого шляху письменника (письмово).
5. Перегляньте Відеоурок
6. Письмово складіть Паспорт літературного твору (у відео є)
ПАСПОРТ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ
Автор |
|
Рід літератури |
|
Персонажі |
|
Проблематика |
|
Тема |
|
Ідея |
|
22 травня
Контрольна робота "Сучасна література"(ДО 27 ТРАВНЯ ДО 19.00)
Пройдіть тест зайшовши на САЙТ, код доступу 2639842.
26 травня
Складаємо кросворди, вікторини, ребуси та інше.(на ваш вибір)
Створюємо ілюстрації до улюблених творів.
- 1. Грецькі міфи: «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона»
- 2. Індійські міфи: «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»
- 3. Єгипетські міфи: «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»
- 4. Роберт Стівенсон «Острів скарбів»
- 5. Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі»
- 6. Микола Гоголь. «Ніч перед Різдвом»
- 7. Антон Чехов. «Хамелеон», «Товстий і тонкий»
- 8. Джек Лондон. «Жага до життя»
- 9. Володимир Короленко «Сліпий музикант»
- 10. Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
- 11. Рей Бредбері. «Усмішка»
- 12. Роберт Шеклі. «Запах думок»
- 13. Астрід Ліндгрен. «Міо, мій Міо»
- 14. Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
- 15. Крістіна Нестлінгер. «Конрад, або Дитина з бляшанки»
Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv
Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv
Коментарі
Дописати коментар